Twentsche Streken

Twentsche Streken, het eigen bier van de Twentsche Foodhal.

De Twentsche Foodhal is een foodconcept in Enschede waar je kunt eten en genieten bij 8 wereldkeukens onder één dak.

Eigenaar Erik Wooldrik wilde meer, hij kwam in contact met Gulpener en samen creëerden zij hun eigen bier.

Whooom kreeg de opdracht om de campagne van A tot Z uit te werken en te ontwikkelen. De naam, het verhaal van de Twentsche Streken, het beeldmerk en de strategie en marketing voor de lancering.

Het project uitte zich in een website, (product) fotografie, video en een social mediacampagne met een toffe winactie voor het bedenken van de Twentsche Streken slogan. In de Twentsche Foodhal kwamen de gedrukte uitingen tot zijn recht, met de complete branding zoals het ontwerp van het glas, het tapplaatje, poster, tafelkaart & bierviltjes.

In samenwerking met Maarten de Groot van Studio M-Works en Jeroen Niessink van Fullforce Films, is een commercial gemaakt voor de lancering van het nieuwe bier: Twentsche Streken.

CAMPAGNE | BRANDING | FOTOGRAFIE | ILLUSTRATIE | VIDEO

Ons eigen bier, een wereldse ontdekking dicht bij huis.

Ontstaan vanuit de eeuwige nieuwsgierigheid
naar de wereldse geuren, smaken en lusten.

Vliegensvlug de wereld over reizen,
overal een graantje meepikken,
je zintuigen stimuleren.

Met het buikje vol,
de vleugels gespreid,
weer neerstrijken in de Twentsche Streken.

Twentsche Streken,
da’s pas thuiskomen.

Terug naar alle projecten