Project omschrijving

WHOOOM, THERE IT IS!

Twentsche Streken

Twentsche Streken, het eigen bier van de Twentsche Foodhal.
De Twentsche Foodhal is een foodconcept in Enschede waar 8 keukens onder één dak zich verzameld hebben. Je kan hier genieten van allerlei wereldgerechten, voor ieder wat wils.

Eigenaar Erik Wooldrik wilde meer, hij kwam in contact met Gulpener en samen creëerden zij hun eigen bier.

Whooom kreeg de taak om een verhaal achter het bier te creëren, de lancering te promoten en alle uitingen uit te werken passende bij de Twentsche Foodhal, maar ook het nieuwe bier.

Ons eigen bier, een wereldse ontdekking dicht bij huis.

Ontstaan vanuit de eeuwige nieuwsgierigheid
naar de wereldse geuren, smaken en lusten.

Vliegensvlug de wereld over reizen,
overal een graantje meepikken,
je zintuigen stimuleren.

Met het buikje vol,
de vleugels gespreid,
weer neerstrijken in de Twentsche Streken.

Twentsche Streken,
da’s pas thuiskomen.

Het verhaal Twentsche Streken komt vanuit de gedachte dat tukkers altijd graag weer thuiskomen. Hoelang ze ook maar zijn weggeweest, van een half jaar naar het buitenland, tot een wereldreis of een fijne vakantie. Zodra je weer in Twente komt, voel je je weer thuis. 

Door de Twentsche Foodhal maak je een gehele reis over de wereld, het thuiskomen en de wereldreis combineerden wij in het concept:

Twentsche Streken.
Een wereldse ontdekking, dicht bij huis. 

Een dorstlesser voor de echte avonturier, die het stiekem ook wel heel lekker vindt om dicht bij huis te blijven. Een verrassend, stevig bier van hoge gisting.
Tonen van fruit, kruiden en hop geven dit amberkleurige bier karakter. Sprankelend bier met een bittere ondertoon.